اطلاعات ایزو


نام دوره : ایزو سنجش شکایت مشتری ISO 10002:2014

هزینه دوره: 38000000 تومان



استاندارد ISO 10002 راهنمایی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری در تمامی سازمان ها اعم از تجاری و غیر تجاری و حتی در تجارت الکترونیک نیز می باشد. هدف این استاندارد کمک رساندن به سازمان ها ، مشتریان و کلیه طرف های ذینفع می باشند. سازمان هنگامی که شکایتی را از مشتری دریافت می کند این شکایات می تواند فرصت های زیادی را برای بهبود در محصولات و فرایندها در اختیار سازمان قرار دهد و در صورتیکه فرآیند رسیدگی به شکایات به درستی انجام شود، اعتبار و شهرت سازمان نیز خواه سازمان دولتی یا خصوصی و یا کوچک و بزرگ باشد خواهد شد. استاندارد ISO 10002 و استانداردهای بین المللی مشابه به دلیل داشتن رویکرد نظام مند و یکسان با شکایات می تواند به راحتی مورد استفاده سازمان ها قرار بگیرد. فرآیند رسیدگی به شکایات برای سازمان هایی که محصولاتی را ارائه می کنند( به عنوان مواد اولیه) و یا محصولاتی را دریافت می نمایند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این ایزوی راهنما حاصل تجربیات سازمان های جهانی در ارتباط با رضایت مشتری و رسیدگی به شکایات آنان می باشد. این راهنما ضمن ایجاد نگرش مثبت نسبت به دریافت شکایات مشتری، در موارد ذیل نیز به سازمان ها در جهت اجرای این ایزو مدیریت به منظور افزایش رضایت مشتری کمک می نماید: • برنامه ریزی، طرح ریزی، اجرا، نگهداری و تجزیه و تحلیل فرآیند رسیدگی به شکایات مشتری • دریافت، ردیابی، بررسی، پاسخگویی و رفع شکایات • ایجاد خط مشی رسیدگی به شکایات، اهداف و روش های اجرایی • ایجاد سیستم موثر توزیع شکایات در سازمان ایزو مناسب است برای: 1) صنایع غذایی 2) شرکت های تولیدی 3) آژانس های مسافرتی 4) صنایع خودرو 5) انتشارات 6) مراکز آموزشی 7) شرکت های پیمانکاری 8) هتل ها

برای دریافت ایزو سنجش شکایت مشتری ISO 10002:2014

شما میتوانید مشاوره رایگان گرفته، سپس سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید و گزارش استقرار سیستم های خودآموز را آپلود نمایید، ممیزی و مستندات توسط مرکز رشد انجام میگیرد و ایزو به شما اعطا می گردد.